Gdzie szukać inspiracji eventowych

sala konferencyjna

Każda firma, która planuje organizację eventu, chciałaby, żeby wyróżniał się on na tle wydarzeń realizowanych przez konkurencję. Jednak o oryginalny pomysł nie tak łatwo, a brak weny zdarza się nawet zawodowcom. Na szczęście jest kilka sposobów, aby pokonać impas. Wystarczy wiedzieć, gdzie szukać inspiracji.

Eventy innych firm

>Warto się zorientować, jakie imprezy organizuje konkurencja, ale też giganci, jakimi są najbardziej znane marki. Może event, w którym uczestniczyłeś, szczególnie Ci się spodobał? Zastanów się, co było jego siłą (np. konkretna atrakcja lub artysta) i na czym chcesz się wzorować. Nie chodzi tu o kopiowanie pomysłów, zwłaszcza, że realizacja niektórych może być bardzo kosztowna. Jednak dobre koncepcje mogą zainspirować do zrobienia czegoś podobnego, choć na mniejszą skalę. Przykłady negatywne też są cenne, dzięki nim będziesz wiedzieć, czego unikać podczas organizacji wydarzenia.

Internet

To nieprzebrane źródło informacji o rynku działań eventowych i zmieniających się trendach. Oczywiście znajdziesz tu relacje z imprez na stronach innych firm czy na ich profilach w mediach społecznościowych. Jednak znacznie większe szanse na znalezienie ciekawej inspiracji daje przeglądanie branżowych stron oraz blogów poświęconych tematyce eventowej (np. Strefamice.pl, Eventowablogerka.pl). Można też rozszerzyć poszukiwania inspiracji, śledząc nowinki i innowacje z różnych dziedzin, korzystając z agregatora trendów.

Targi eventowe

Rynek eventowy w Polsce działa coraz prężniej, a co za tym idzie, poszerza się oferta wydarzeń dotyczących… organizacji wydarzeń. Uczestnictwo w targach eventowych daje możliwość poznania bogatej oferty podwykonawców z zakresu np. cateringu, obiektów, atrakcji artystycznych i rozrywkowych, multimediów, scenografii, aplikacji, gadżetów itd. Tu nie tylko zobaczysz, co jest teraz na czasie, ale masz możliwość dopytać o szczegóły ekspertów-praktyków.

Poza tym takie spotkania często łączą targi z wykładami specjalistów i dyskusjami. Podczas Forum Branży Eventowej, którego czwarta edycja miała miejsce 23 stycznia 2019 r., uczestnicy poza odwiedzeniem 160 wystawców mogli wysłuchać wielu praktycznych prelekcji dotyczących event marketingu. Jedna z nich zatytułowana była „10 eventowych trendów na 2019 czyli jak się zmienia świat spotkań!” – czysta inspiracja. Dodatkowo FBE przykłada dużą wagę do zapewnienia warunków do efektywnego networkingu, czyli nawiązywania relacji biznesowych, które mogą zaowocować świetnymi projektami. I, co oczywiste, każde takie wydarzenie to przykład eventu zorganizowanego przez fachowców, warto więc bywać i podpatrywać.

I wszędzie indziej

Na koniec, dobrze mieć świadomość, że tak jak w innych dziedzinach życia również podczas planowania eventu inspiracje można tak naprawdę czerpać zewsząd. Film, książka, reklama, architektura, teatr, popkultura… wszystko może poddać nam pomysł na niesztampową realizację. Warto mieć oczy, uszy i pozostałe zmysły otwarte na koncepcje, które są wokół i czekają, aż po nie sięgniemy.


To nie jest oficjalna strona Forum Branży Eventowej
Kontaktowy adres e-mail: kontakt @ forumevential . pl
Szablon: DreamTemplate