Forum Branży Eventowej to wydarzenie, którego formuła obejmuje przede wszystkim targi branżowe, panele i wystąpienia eksperckie oraz networking. O ile sektor dostawców jest dostępny dla uczestników przez cały czas, o tyle strefa prelekcji ma oczywiście ustalony harmonogram i wymaga skorzystania z zestawu słuchawkowego. Każda edycja wydarzenia skupia się wokół sprecyzowanej tematyki, zawsze jednak uwzględnione są zarówno zagadnienia strategiczne, jak i ważne detale organizacyjne. Prelegenci to doświadczeni specjaliści zajmujący się marketingiem, couchingiem, cateringiem itp. Jak wyglądały programy dotychczasowych spotkań w ramach Forum Evential omawiamy poniżej.
Podczas wystąpień eksperckich omawiane były tematy z obszaru HR, marketingu, strategii rozwoju marki oraz organizacji eventów, a w dyskusjach uczestniczyło aż 24 branżowych specjalistów. Jedna część konferencji skierowana była do osób zajmujących się marketingiem, komunikacją, HR, kadry kierowniczej oraz osób kierujących zespołami sprzedażowymi. W jej ramach poruszano kwestie dotyczące eventów przeznaczonych dla pracowników firm, a także dla klientów B2B oraz B2C. Drugi moduł przygotowany z myślą o event menedżerach skupiał się na tematyce cateringu i obiektów eventowych.
Oprócz prelekcji organizatorzy zapewnili możliwość udziału w aż 4 sesjach networkingowych, które poprowadziła Akademia Rekomendacji Grzegorza Turniaka. W formie przerywnika można było też wziąć udział w zabawnym quizie i obejrzeć pokaz grupy Multivisual. Na zakończenie spotkania zaplanowano mniej oficjalną część, czyli After Party, podczas którego agencja GoLive zapewniła muzyczną rozrywkę. Wtedy też ogłoszono werdykt jury i wręczono statuetkę TOP Event 2015.
Program drugiej edycji Forum Branży Eventowej koncentrował się na tematyce strategii marki, prowadzenia eventów w rzeczywistości wirtualnej, innowacyjnych technologii, cateringu i bezpieczeństwie podczas imprez. Dużo miejsca poświęcono zmianom społecznym i rynkowym oraz ich wpływowi na branżę eventową. Ważnym punktem programu był wykład dotyczący trendów na rozpoczynający się rok oraz warsztaty „Akademia Świata Eventów FBE” realizowane przez Świat Eventów. Dużym zainteresowaniem cieszyły się ponownie sesje networkingowe prowadzone przez zespół Grzegorza Turniaka.
Organizatorzy zadbali o wartościową oprawę artystyczną, konkursy, loterie oraz wyjątkową grę miejską. Ciekawym pomysłem okazał się konkurs Standby Stand, motywujący uczestników do jak najintensywniejszego korzystania ze strefy dostawców.
Nowością była giełda pracy, podczas której można było znaleźć ciekawe oferty zatrudnienia w branży i porozmawiać z potencjalnym pracodawcą.
Panele eksperckie podczas Forum Branży Eventowej 2018 podzielone zostały na trzy bloki tematyczne: komunikacja, organizacja i strategia. Tematyka poruszana podczas wystąpień dotyczyła głównie planowania, komunikacji, budżetu, targetowania, personalizowania oraz promowania wydarzeń. Warto wspomnieć także o prezentacji na temat wykorzystania marki terytorialnej w komercyjnym evencie. Novum tej edycji Forum był konkurs Hashtag FBE 2018, którego główna akcja przebiegała na Facebooku.
Jak w poprzednich edycjach wydarzeniu towarzyszyły sesje networkingowe i część rozrywkowa oraz konkurs Top Event dla najlepszego wydarzenia zrealizowanego w 2017 r.
Część merytoryczna FBE 2019 zdominowana została przez tematy dotyczące sprzedaży za pomocą wpływania na emocje klienta, skutecznej negocjacji i strategii eventu. Bardzo ciekawy okazał się moduł traktujący o wypaleniu zawodowym, w którym aż 6 znanych w środowisku ekspertów dzieliło się swoimi sposobami na uniknięcie wypalenia i czerpania radości z pracy nawet po wielu latach w branży. Jak zwykle dyskutowano na temat ostatnich trendów przy organizacji eventów i nawiązywano nowe kontakty podczas części przeznaczonej na networking.
Bogata strefa dostawców, giełda pracy oraz wyjątkowe atrakcje artystyczne i rozrywkowe po raz kolejny miały na Forum Branży Eventowej swoją nową, świeżą odsłonę. Po raz czwarty zwieńczeniem imprezy było rozstrzygnięcie konkursu Top Event, jednak nowością było przyznanie nagród w 2 kategoriach: nagrody internautów (Top Event Nagroda Branży) i nagrody specjalnego jury (Top Event Nagrody Mediów).